Nu har vintern kommit!

Idag när man slog upp sina blå var det härligt vitt  ute. Tänk att det blev  vinter även i Örebro!!
Dagen har mestadels tillbringats ute med snöskottning och pulkaåkning, härligt!!
Hoppas nu att den får ligga kvar och enl SMHI så ser det bra ut.

Igår tummade jag och mannen på att vi skulle börja röra på oss cirka 30 min/dag, igår hann vi inte ;-)!!
Men idag tycker vi att vi hunnit med detta både med snöskottning och pulkaåkning och en promenad
runt området. Vi får se hur länge vi kommer att hålla detta tummande löfte!!

Igår  hände det något som inte händer mig allt för ofta, eller rättare sagt,  aldrig hänt tidigare.

 Jag stod på Willys och kikade på de orientaliska varorna  och då kom det fram en (troligen) thailänska och sa att den där kryddblandningen är väldigt god men du måste koka kokosmjölken och ha en krydda som heter...?..., kom skall jag visa dig, och vi gick tillsammans bort till de färska kryddorna och hon pekade på basilika, så naturligtvis blev det detta till kvällens middag som åts  tillsammans med härliga och goda vänner från Vintrosa. Visst är det kul när man kan få levande receptförslag i affären. Det blir så mycket enklare då!!




Hus i vinterskrud



Hittade även den här sidan = jag vill ha allt!!!

http://www.handladesign.se/

/Bloggolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0