Dagens utflykt.

Idag ville vi göra något och vi har länge tänkt åka till Englas Skafferi och idag fick det bli så.
Gott fika, trevlig personal och mysig berså.

Här kommer lite bilder som sonen var snäll och tog, så mamma och pappa fick fika ifred ;-)!!





Innan vi åkte hem så köpte vi med en mjölmix, Alvins Piga, bara att tillsätta vatten, jäsa och sedan i ugnen.

Det kallar jag bakning!!





...och här är det färdiga resultatet som avnjöts med en god brie ute på altanen.



/Bloggolina




Kommentarer
Postat av: Vårt hus vid havet

Ser ut att vara ett mysigt ställe med mycket gott att fika! Härligt med såna utflykter, det skapar semesterkänsla tycker jag!

Ha en trevlig kväll/ Jenny

2009-07-18 @ 21:43:08
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Finns det något godare än nybakat? Vilket fint ställe ni hamnade på, såg mysigt ut.



Ps Jag har en tävling på gång i min blogg där du gärna får vara med :)



Kram

2009-07-20 @ 16:58:23
URL: http://livetsommest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0